Putkiremontit kerrostaloyhtiöille
Elämäsi helpoin putkiremontti
Putkiremontti suunnittelusta toteutukseen
Perinteinen putkiremontti toteutuksena
Putkiremontti voi olla ketterä, nopea ja hyvä kokemus
Putkiremontti on kokonaisuus, jossa työ alkaa kauan ennen kuin ensimmäistäkään vanhaa laattaa irrotetaan kylpyhuoneen lattiasta. Remontoimme satoja kylpyhuoneita vuodessa ja meillä on markkinoiden tyytyväisimmät asiakkaat – tiedämme, että tätä osaamista kannattaa hyödyntää jo hankkeen valmistelu- ja suunnitteluvaiheessa.
Haluamme tarjota alan parhaan palvelukokemuksen. Ammattilaistemme avulla putkiremontti on mahdollista toteuttaa vain muutamassa viikossa. Firan putkiremonttiliiketoiminnalla on erittäin vahva kokemus onnistuneiden putkiremonttien toteuttamisesta.
Fira Ketterä on parempi tapa tehdä putkiremontti, jonka lähtökohtana ovat elämisen tarpeet kodeissa ja koko kiinteistössä.
Putkiremonttiasiakkaiden kokonaistyytyväisyys
Toteutettua Putkiremonttihanketta
Uusittua kylpyhuonetta vuodessa
KATSO KUINKA PUTKIREMONTTI TOTEUTETAAN
Oispa putkiremontti
Firan läpinäkyvässä putkiremontissa tiedät aina, missä mennään. Eteenpäin soljuva projekti ei tarjoa yllätyksiä vaan tuo arkeen kaivattua tyyneyttä ja mielenrauhaa. Se on elämäsi rauhallisinta aikaa.
Lataa kattava kerrostaloyhtiöiden putkiremonttiopas
Kokosimme asiantuntijoidemme parhaat vinkit kerrostalon putkiremonttioppaaseen. Lataa ilmainen kerrostalon putkiremonttiopas ja tiedät kuinka toteuttaa putkiremontti parhaiten.
Miksi valita Fira
putkiremontin toteuttajaksi?
Hankesuunnittelun aikana
Hyvä suunnittelu varmistaa varmistaa säästöt
Fira Ketterän kulmakivi on turhien kustannuksia (työt ja materiaalit) karsiminen – aikaa ja rahaa käytetään vain sen verran kuin on tarvis. Suunnitelmallisuus hankkeen alussa auttaa budjetin laatimisessa ja teknisten tarpeiden kartoitus auttaa budjetin konkretisoinnissa. Hanke suunnitellaan Big Room -työskentelynä, jossa monialainen tiimi suunnittelijoita ja taloyhtiön hallitus kohtaavat tuoden kukin mukanaan oman alansa asiantuntemuksen ja näkökulman. Kun mahdollisimman moni ammattilainen on mukana työssä, voidaan esimerkiksi remontin aikaiset, turhia kustannuksia aiheuttavat yllätykset, minimoida jo suunnittelupöydällä. Kustannustehokas remontti syntyy, kun remontin sisältö on muodostettu taloyhtiön enemmistön tahtotilan huomioiden ja suunnitelmat laaditaan asiantuntevasti, paikan päällä työtä toteuttavia tekijöitä kuunnellen. Hyvin suunniteltu on jo puoliksi toteutettu.
Selvitykset varmistavat kaikkien mieltymykset ja poistavat kalliit yllätykset
Fira Ketterässä halutaan toteuttaa asukkaille paras mahdollinen ympäristö asua ja toimia. Ketterässä järjestetään yhteisiä suunnittelutilaisuuksia, sekä tehdään erilaisia kyselyitä ja äänestyksiä, joiden avulla asukkaiden tarpeita kartoitetaan hyvissä ajoin, pala kerrallaan. Tällöin voidaan osoittaa tarpeet esimerkiksi kylpyhuoneiden pintojen ja kalusteiden laatutason tai mahdollisten yleisten tilojen parannustöiden suhteen. Osakkailta ja asukkailta kerättyä tietoa ja toiveita työstetään yhteisissä tapaamisissa hallituksen kanssa ja lopulta niistä muovautuu taloyhtiön remontin sisältö. Fira teettää koepurkuja ja kuntokartoituksia hyvissä ajoissa ennen remontin alkua – näin säästytään kalliilta yllätyksiltä ja kustannukset pysyvät maltillisina.
Verstaassa istutaan saman pöydän ääreen
Fira Verstas on Firan kehittämä palvelu, jonka tarkoituksena on saattaa yhteen putkiremontin kaikki osapuolet. Verstaassa kohtaavat firalaiset, asukkaat, remontoijat ja taloyhtiön hallitus. Verstaan tarkoituksena on saattaa kaikki kartalle Ketterän remonttiprosessista sekä hioa remontin sisältö parhaimmilleen. Avoimuuden ja selkeyden myötä Verstas-työhön osallistuneet saavat mielenrauhan Ketterä-remontin ajaksi.
Verstaassa kysytään ja vastataan: mikä toimii taloyhtiössä parhaiten ja miten se palvelee asukkaita. Taloyhtiön hallituksen jäsenet pääsevät mukaan suunnittelutyöhön yhteensä neljässä eri Verstaassa, kun taas osakkaat ovat mukana kahdessa.
Työmaavierailut lisäävät läpinäkyvyyttä ja ymmärrystä
Harva tietää putkiremonttia aloitettaessa mitä putkiremontissa tapahtuu ja oma koti näyttää, kun sitä remontoidaan. Fira Ketterässä hankesuunnittelun alussa osapuolet pääsevät tutustumaan johonkin toiseen käynnissä olevaan Firan remonttityömaahan. Tutustumalla työmaahan osapuolet saavat selkeän käsityksen remontin etenemisestä.
Infotilaisuudet ovat avoin foorumi asukkaiden ja remontoijien välillä
Fira Ketterässä asukkaat, osakkaat ja taloyhtiön hallituksen jäsenet pysyvät ajan tasalla remontin vaiheista. Tiedottamisen, Verstaan, kattavan startti-infopaketin ja palveluinsinöörien palveluiden lisäksi Ketterästä putkiremontista järjestetään kaksi infotilaisuutta, jotka ovat avoimia foorumeita keskustella ja kysyä hankkeen eri osapuolilta remonttiin liittyviä kysymyksiä. Infotilaisuudessa Ketterän eri vaiheet käydään läpi ja keskustelulle annetaan aikaa.
Toteutukseen
Taloyhtiökohtainen tiedotuskanava pitää asukkaat ajan tasalla
Putkiremontin aikana tiedonvälitys on mutkatonta. Hankkeen aikana viestimme kullekin sopivalla viestityylillä: tiedottaminen tapahtuu tekstiviestein, sähköpostein, rappukäytävätiedottein, kirjein tai asiakassivustolla.
Showroomissa pääset toteuttamaan kotitoiveitasi
Osakkaille tarjotaan ainutlaatuinen mahdollisuus hahmottaa tulevan asunnon ulkonäköä ja luonnetta remontin jälkeen. Taloyhtiön tontille toimitetaan Showroom-kontti, jossa on esillä kylpyhuoneen materiaalivaihtoehtoja, kuten laattoja ja kylpyhuonekalusteita. Showroomista saat taatusti ideoita, jotka voit toteuttaa asunnossasi!
Lyhyt asumishaitta – hankkeen etenemisestä tiedotetaan avoimesti ja läpinäkyvästi
Firan työmaat toimivat tehokkaasti ja mahdollistavat markkinoiden lyhimmän asumishaitta-ajan. Putkiremonttimme pysyvät aikataulussa ja pidämme kiinni yhdessä sovituista aloitus- ja valmistumispäivistä. Tämä on mahdollista työmaa-, aikataulutus- ja laadunhallintaohjelmistojen sekä tarkkaan hiotun logistiikanohjauksen ansiosta. Tilaajalle annetaan mahdollisuus päästä tarkastelemaan toimintaamme näiden ohjelmien kautta, jotta toimintamme olisi mahdollisimman avointa ja läpinäkyvää.
3D-mallinnuksen avulla uuden kylpyhuoneen hahmottaminen helpottuu
Unelmien kylpyhuone avautuu silmiesi eteen Firan käyttämän 3D-mallinnusohjelman avulla! Firan palveluinsinööri piirtää kuvan osakkaan tuotevalintojen mukaisesti. 3D-ominaisuuden ansiosta tuleva kylpyhuone on helppo hahmottaa. Mallinnus toimii loistavana tukena Showroom-konteille.
Parasta ja yksilöllistä asukaspalvelua
Asukaspalvelumme on alan huipputasoa. Me teemme putkiremonttia sinulle emmekä vain taloyhtiösi putkille. Asukaspalvelussa pidetään huolta siitä, että kaikki pysyvät kartalla ja palvelu on henkilökohtaista. Firan toteuttamassa putkiremontissa sinulla on käytettävissäsi keskitetty asukaspalvelu ja nimetty palveluinsinööri, jotka opastavat sinua kaikissa remonttiin liittyvissä asioissa. Palveluinsinööri kertoo putkiremontin etenemisestä ymmärrettävästi ja toimii vain yhdessä kohteessa kerrallaan. Tiedottamisen lisäksi palveluinsinöörin vastuulla ovat osakkaiden infokansiot sekä infoillan järjestäminen, kylpyhuoneen tarkennusmittaukset, huoneistokohtaiset aloituskatselmukset, huoneistokortit, kylpyhuoneiden 3D-mallinnokset ja muutostyötarjoukset.
Laadukas lopputulos
Hyvin valmisteltu hanke ja osaava henkilökunta takaavat laadukkaan lopputuloksen. Jokainen kohde valmistellaan huolella. Valmisteluvaiheeseen kytketään kaksi henkilöä, jotka käyvät läpi kohteen suunnitelmat, valmistelevat materiaalihankinnat sekä logistiikan, perehdyttävät henkilöstön, perustavat työmaan, tekevät tekniset aloituskatselmukset jokaisessa huoneistossa ja käsittelevät kaikki epäselvät asiat ennen työmaan alkamista. Firalla vastaavaksi työnjohtajaksi valitaan vain kokeneita, monipuolisissa tehtävissä pätevöityneitä ammattilaisia. Vastaava työnjohtaja vastaa ainoastaan yhdestä kohteesta kerrallaan ja on joka päivä läsnä työmaalla. Vastaavalla työnjohtajalla on myös 1–2 avustavaa työnjohtajaa urakan eri vaiheissa.
Hankkeet ja referenssit
Putkiremontti isossa taloyhtiössä
Ison taloyhtiön putkiremonttia toteuttaessa meillä Firalla on kaikista tärkeintä se, että asukkaat ja osakkaat kokevat saavansa saavat hyvää palvelua. Onnistumisen edellytyksiä ovat hyvä suunnittelu, tuttu porukka ja keskitetty asukaspalvelu. Työmaalla pidetään joka päivä huolta siitä, että asukkaat pääsevät takaisin koteihinsa sovitun aikataulun mukaisesti.
Katso lisää oheiselta videolta ja lue lisää miten ison taloyhtiön remontti onnistuu
Kodin ja kylpyhuoneen muutostöiden rahoitus
Fira on sopinut Santanderin kanssa kumppanuudesta, jonka ansiosta asiakkaillamme on mahdollisuus rahoittaa putkiremontin yhteydessä tehtävät kodin ja kylpyhuoneen muutostyöt Santanderin lainalla.
Sinua voisi kiinnostaa
Ota yhteyttä
Sami Kokkonen
Johtaja | Putkiremontit ja asuntokorjaukset
+358 400 204 250 sami.kokkonen@fira.fiJukka Koivisto
Asiakkuusjohtaja | Putkiremontit ja asuntokorjaukset
+358 400 981 320 jukka.koivisto@fira.fiLauri Kaunisvirta
Johtaja | Asiakkuudet ja myynti
+358 44 564 4872 lauri.kaunisvirta@fira.fiLähetä viesti
Haluatko tietää lisää? Jätä meille yhteystietosi
niin olemme sinuun yhteydessä.